Til samarbejdspartnere

Golden Days bliver hvert år til i samarbejde med over 100 kulturinstitutioner- og aktører. På denne side har vi samlet praktisk information til både nye og faste samarbejdspartnere.

Samarbejde er helt centralt for udviklingen af Golden Days, og hvert år skaber vi i samarbejde med en bred skare af partnere et program på over 200 arrangementer. Samarbejdspartnerne tæller typisk museer, biblioteker, teatre, spillesteder, biografer, kunsthaller, mediehuse, tegnestuer, tænketanke og andre typer andre kulturinstitutioner og -aktører i Storkøbenhavn og omegnskommunerne. Og vi er altid på udkig efter nye samarbejdspartnere. 


Kuratering og festivalkoncept

Festivalens program og formidling kurateres af festivalens sekretariat med baggrund i årets tema og koncept. For at sikre en festival af høj kvalitet og tydelig sammenhæng på tværs af programmet, er det vigtigt, at de tilmeldte events forholder sig til årets tema, som det er udfoldet i festivalkonceptet: Festivalkoncept for Golden Days 2025 – Kærlighed.


Tidsplan og milepæle 2025

  • Jan.–apr.: Udvikling af indhold til festivalen
  • 1. maj: Deadline for tilmelding af arrangementer
  • 5.–21. sept.: Festivalperiode
     


Sparring og udvikling

Golden Days' sekretariat står altid til rådighed ift. udvikling og sparring om arrangementer. Tag fat i programansvarlig Sofie Harder på sofie@goldendays.dk eller programlægger Signe Vinther Robsahm på signe@goldendays.dk
 

Programavis

Festivalprogrammet formidles gennem en trykt festivalavis, der præsenterer årets program og udfolder årets tema ud fra kunstneriske og videnskabelige perspektiver. Festivalavisen trykkes i et oplag på 20.000 eksemplarer og distribueres fra kultur- og formidlingsinstitutioner over hele Sjælland. Kontakt kommunikationsansvarlig Johannes Mandal på johannes@goldendays.dk for at høre nærmere om mulighederne for annoncering i avisen. 


Grafisk pakke til samarbejdspartnere

Golden Days udvikler hvert år en grafisk partnerpakke med visuelle elementer, der flugter med festivalens visuelle identitet og indeholder skabeloner, logoer og typeface. Partnernes brug af de visuelle elementer, når de præsenterer arrangementerne digitalt og på print, sikrer en visuel rød tråd i formidlingen af festivalen hele vejen rundt. Pakken er typisk klar i maj og findes via dette link
 

Hvad forpligter man sig til som festivalpartner?

  • At udvikle og producere arrangementer, der er tilpasset festivalens tema og kuratering.
  • At holde øje med, om arrangementet er indtastet korrekt på Golden Days’ platforme og løbende holde os underrettede om ændringer, aflysninger og udsolgte arrangementer.
  • At kommunikere at arrangementet er del af Golden Days og formidle gennem egne platforme og netværk, herunder fx Facebook, Instagram, nyhedsbreve og hjemmeside.
  • At tage ejerskab over festivalens grafiske identitet og være med til at skabe sammenhæng på tværs ad festivalen – ved fx at bruge identiteten på eget materiale, lave henvisninger, hænge plakater op, lægge programmer frem mv.
  • At indberette publikumstal efter arrangementers afvikling.
     

Deltagergebyr 

Prisen for at deltage i festivalen er 3.000 kr. ex moms. Bemærk, at det er muligt at konvertere gebyret en markedsføringsindsats, hvis man producerer og opsætter markedsføringsmateriale med årets festivalidentitet eller iværksætter lignende kommunikationsinitiativer digitalt.

Drømmer du om at blive samarbejdspartner på Golden Days? Kontakt programansvarlig Sofie Harder på sofie@goldendays.dk.