Presse

Stor synlighed og en rolle i debatten

I Golden Days arbejder vi aktivt og bevidst med pressen, både i form af direkte pressekontakt og langtrækkende mediesamarbejder. Den intensive indsats betød i 2014, at vi fik mere end 600 omtaler i landsdækkende dagspresse og tv og dermed en meget stor synlighed og kontakt med et bredt publikum.

Den store synlighed er hver gang med til at manifestere Golden Days som en aktiv spiller i den kulturelle debat - og som en aktør, der sætter temaer på dagsordenen og kaster bolden op til debat om historiske, politiske og kulturelle emner.

 

Mediehåndtering 

Vi arbejder systematisk med pressekontakt og synlighed. Vores redskaber er et grundigt kendskab til medierne, deres individuelle visioner og målgrupper - og dernæst vores mangeårige erfaring med at vinkle og ’sælge’ en begivenhed til pressen. 

 

Medie-omtale 

Golden Days årlige festivaler kaster et meget stort antal - ml. 500 og 600 stk. - presseomtaler af sig pr. festival. Omtalerne fordeler sig bredt over alt fra TV-omtaler og radioprogrammer til artikler, features og anmeldelser i både lokal- og dagspresse.

 

Mediesamarbejder

Golden Days indgik i 2014 mediesamarbejdsaftaler med både DR og Dagbladet Information - og de tidligere år har vi indgået kulturelle og medierelaterede samarbejder med både Politiken, Berlingske, TV2 Lorry og mange flere.

 

Festival på TV

Efter grundig sparring og idéudvikling med DR kunne vi sikre, at 250.000 mennesker i 2014 fik mulighed for at opleve Golden Days via deres TV; nemlig når de stillede ind på DR’s live-programmer ’12 Timers Maraton om første verdenskrig’ og ’ Blomster fra Bombekrateret’.

 

Programmagasiner og bogudgivelser 

Golden Days’ bogudgivelser er udkommet på Gyldendal, Gad og andre forlag, og festivalbogen er hvert år en del af markedsføringen. Desuden udgiver vi et årligt programmagasin i et oplag på ml. xx og xx stk., der bliver distribueret via indstik i dagblade (Politiken) eller omdeling i hele Hovedstadsområdet. 

 

Pressens priser & præmier

I 2013 modtog festivalen til Philosophy Now! Kulturknuserprisen af DR’s P1, fordi filosofifestivalen ’lykkedes med at formidle akademisk stof til folk, så de faktisk gider høre efter". I 2012 blev festivalen i øvrigt nomineret til Politikens IBYEN-prisen og Golden Days’ direktør Ulla Tofte blev nomineret som ’Årets Københavner’.