Det vil vi

Oplevelseskulturen er kommet for at blive. Men hvad er der tilbage, når lysene slukkes og folk er gået hjem? Hvad tager de med sig? Golden Days skaber kulturelle begivenheder, fordi vi vil have folk til at engagere sig, blive klogere og få nye perspektiver på det samfund, vi lever i. Vi vil have børn væk fra skærmen og ud at opleve virkelighedens action. Vi vil have unge til at elske historie, mænd til at gå på museum og de ældre til at turde det nye. Vi vil give viden, der gør indtryk og lever videre.

Golden Days vil lukke dørene op til en nichekultur og gøre den tilgængelig for mange. Vi tør godt at bruge ord som viden, læring og perspektiv, og vi bestræber os på, at vores publikum skal gå klogere hjem, end de kom. 

Vi mener, at vores kulturelle arvegods er vigtigt for at forstå vores samtid og fremtid, og vi stiller derfor høje krav til at være aktuelle, inddragende og debatterende i alt vores arbejde. Med publikum i centrum arbejder vi for at højne kvaliteten og nytænkningen af kulturformidling og synliggøre kulturens betydning for danskerne. 

Hos Golden Days skaber vi ikke projekterne alene, men gennem et stort netværk af samarbejdspartnere. Vi arbejder strategisk med at bringe kulturaktører, mediehuse, forskningsinstitutioner, græsrodsbevægelser og erhvervsorganisationer sammen, fordi vi vil give publikum de mest nuancerede, overraskende og mangfoldige oplevelser.